Enkele voedingstips al u traint bij Bodytec-PT Studio.

Eet gezond , varieer en zorg voor uitgebalanceerde porties. U kunt beter over de dag verdeeld meerdere kleine porties eten.

Neem vlak voor het sporten geen uitgebreide maaltijd. Eventueel kunt u vlak voor de training een speciale energierijke snackreep kiezen. Deze bevat weinig suikers en is rijk aan vitamines en mineralen. Een andere gezonde optie is een verse fruitsalade.

Zorg dat u tijdens het sporten uw vochtbalans op peil houdt. Neemt u een flesje water mee en drinkt u regelmatig een slokje. Zorg dus dat u een bidon bij de hand hebt, drink wel voordat u dorst krijgt. Na de training is het ook belangrijk om flink water te drinken.

Na de training heeft uw lichaam koolhydraten en proteïnen nodig. Koolhydraten vullen je energie voorraden aan en gaan vermoeidheid tegen. Proteïnen zijn noodzakelijk voor herstel en opbouw van de spieren. U zou een proteïneshake met vers fruit voor de koolhydraten kunnen nemen, deze helpt u uw voorraden aan te vullen en vermindert uw hongergevoel.

ZORG GOED VOOR JE LICHAAM:

* Drink elke dag 2 tot 3 liter water

* Zorg voor een gezonde lifestyle

* Eet bewust, gezond en gevarieerd.

PERSOONLIJKE VOEDINGSSCHEMA’S:

Voeding en sport zijn onlosmakelijk van elkaar verbonden! Een goed en gezond voedingspatroon is essentieel voor het gewenste resultaat. De Personal Trainers van Bodytec-PTStudio helpen jou graag verder met het maken van een persoonlijk voedingsschema.