Interesse? Meld je aan voor een Gratis Proefles.

Een positieve invloed op de schoolprestaties, zelfbeeld en meer

Fitness is een vrij nieuwe tak in de bewegingscultuur. Veel jeugd tussen de 10 en 16 jaar krijgt de mogelijkheid om een sport te gaan beoefenen. Ze gaan voetballen, tennissen of volleyballen en waarom dan niet fitnessen?

De puberteit is een periode van lichamelijke veranderingen. In deze periode vindt een lengte en gewichtstoename plaats, bovendien…alles verandert. De lichaamsproporties veranderen.
Omdat vooral nek, armen en benen groeien, kan het kind wat slungelachtig overkomen. De jeugd moet leren omgaan met een lichaam dat aan het veranderen is. Fitness is een uitstekend middel om die veranderingen te begeleiden. Beweging is belangrijk, ook bij de jeugd! Er wordt aandacht geschonken aan cardio-fitness, zodat de spieren weinig weerstand te verwerken krijgen en getraind worden op uithoudingsvermogen in plaats van kracht.

Ook wordt er een fitnesscircuit gedaan als spierversterkende oefeningen. Dit is anatomisch- en leeftijdsverantwoord. Er wordt dus ZEKER NIET aan zware  krachttraining gedaan in de zin van zwaar trainen voor spieropbouw. De voordelen van jeugdfitness zijn met name de groepsvorm, snelheid en afwisseling waarin de uurtjes worden aangeboden.

Wij hanteren een speciaal jongerentarief voor deze vorm van fitness.

Jeugdfitness donderdag en vrijdag van 16:00 tot 17:00uur

Op donderdag en vrijdag vindt er van 16:00 tot 17:00uur jeugdfitness plaats waaraan jongens en meisjes in de leeftijd van 10 t/m 16 jaar mee kunnen doen. In deze lessen wordt er gestart met een warming-up en zal de kern bestaan uit verschillende oefeningen in circuit vorm. Alle grote spiergroepen komen hierbij voldoende aan bod. Daarna zal de les worden afgesloten met een cooling down.

Interesse? Vraag nu een gratis proefles aan.