UPDATE CORONA VIRUS

Beste Leden,

Op dit moment zijn wij allen, over de hele wereld, getroffen door het Corona virus. Een
pandemie, die op ieder zijn leven invloed heeft. Het is een tijd waarbij het van belang is om
goed te zorgen voor de eigen gezondheid en elkaar te ondersteunen. Wij krijgen veel vragen
over het stopzetten en/of tijdelijk bevriezen van het abonnement en het terugbetalen van
de maandelijkse contributie. Door de uitzonderlijke omstandigheden waar wij ons allen in
bevinden, hebben wij tijd nodig gehad om hiervoor een passend antwoord te formuleren.
Splendid is een stand-alone club, d.w.z. dat er geen grote geldschieters achter zitten. Voor
onze sportschool betekent dit, dat als leden nu massaal gaan opzeggen/storneren, er de
volgende maand geen Splendid meer zal zijn…Wij gaan alle incasso’s op de juiste manier
compenseren.

Gezien wij allen in hetzelfde schuitje zitten en wij allen van elkaar afhankelijk zijn, hopen wij
dat wij ook nu de duurzame relatie met al onze leden kunnen behouden. Sommigen van u
zijn al jaren lid, anderen pas sinds kort, maar allen worden gewaardeerd. U als klant zorgt
ervoor dat wij kunnen bestaan. Uw steun en vertrouwen in de organisatie zorgt er voor dat
wij ook na alle hectiek ons kwalitatief hoge aanbod kunnen blijven aanbieden. Wij vragen
om uw geduld, begrip en loyaliteit, juist nu in deze onzekere tijd. Natuurlijk zitten wij niet stil
en zijn wij druk doende met het opknappen van onze sportschool. Ook bieden wij gratis
online voeding- en trainingsprogramma’s aan. Deze programma’s zijn alleen toegankelijk
voor onze Splendid leden. Mail naar info@splendidsportcentrum.nl voor de speciale
member code om hier gebruik van te maken.

Hoe gaat Splendid compenseren:

Wij hebben hier al veel reacties over gehad. Sommige leden willen geen compensatie( uit
loyaliteit naar de sportschool) en sommigen willen weten hoe wij gaan compenseren.
Daarom hebben we het volgende besloten;
Wij gaan iedereen die doorbetaald heeft een voucher/bedankbetuiging geven, die de
waarde heeft van de verloren maanden. Ieder is dan vrij om ermee te doen wat hij/zij wil. Je
hebt 3 manieren hoe ermee om te gaan:

1. Geef het een mooi plekje in je huis als herinnering dat je je sportschool hebt
gesteund.
2. Bewaar het voor als je zelf wat minder bij kas zit en lever de voucher dan in.( je
betaalt dan in die periode dan geen abonnementskosten).
3. Lever het in en sport de gemiste maanden gratis ( doe dit wel in overleg met ons,
zodat niet iedereen tegelijk komt)
Tot die tijd ; zorg goed voor uzelf en uw naasten. In onderstaand overzicht de meest gestelde
vragen met antwoorden om u te informeren over de Corona maatregelen, abonnementen en
hoe u toch kan blijven sporten.

Veelgestelde Vragen:

ONTMOETINGSPLEK
Wij voelen ons verantwoordelijk voor uw gezondheid. Sporten is belangrijk voor een goede
weerstand. Onze Sportschool is echter ook een ontmoetingsplek, iets waar we erg trots op zijn.
In deze situatie hebben wij ook een verantwoordelijkheid en wordt onze hele maatschappij
opgeroepen om zo min mogelijk sociale contacten te hebben. Wij kunnen niets anders dan hier
gehoor aan te geven.

BLIJF BEWEGEN
Zorg goed voor uzelf, blijf bewegen. Volg onze social media kanalen en website voor toffe ‘home
workouts’. Wij sluiten ten minste tot 20 mei onze deuren.
1. Is Splendid geopend?
Nee, onze sportschool is voorlopig gesloten vanaf 16 maart 2020 tot 20 mei 2020.
2. Hoe lang blijft Splendid gesloten?
De sportschool zal op last van de overheid in ieder geval gesloten blijven tot 20 mei. Afhankelijk
van hoe de situatie zich verder ontwikkelt kan deze datum veranderen.
3. Ik wil graag thuis trainen om Fit te blijven? Hoe doe ik dat?
Houd onze social media kanalen in de gaten. Wij zijn gestart met diverse thuis train programma’s
en live lessen aan te bieden. Meld je aan door een mail te sturen.
4. Kan Splendid mijn lidmaatschap niet gewoon bevriezen?
Op basis van de huidige situatie kunnen we uw lidmaatschap helaas niet zomaar bevriezen. We
zijn, samen met onze branchevereniging, verschillende vormen van compensatie aan het
onderzoeken. Wij zullen u hierover zo snel mogelijk informeren.
5. Splendid hanteert automatische incasso. Hoe gaat dit rond 1 mei zijn terwijl de sportschool
dicht is?
Ja dat klopt, ook op 1 Mei wordt automatisch geïncasseerd. Wij zijn ons bewust van dit ongemak
voor onze leden, wij vinden dit erg vervelend. Wij spreken u aan op uw loyaliteit en vragen om
uw begrip hiervoor.
6 . Ik wil mijn lidmaatschap bij Splendid per direct opzeggen, kan dat?
Wat jammer om te horen dat u uw lidmaatschap op wilt zeggen! De huidige situatie is volgens
onze Algemene Voorwaarden geen geldige reden om uw lidmaatschap per direct op te zeggen.
Wij hanteren de reguliere opzegvoorwaarden waarbij u na het uitdienen van uw contract met
één kalendermaand opzegtermijn kan opzeggen.

Mvg, John en Suzan van Hout
Sportcentrum Splendid
www.splendidsportcentrum.nl
info@splendidsportcentrum.nl